A friss bajnok Barrichello kifejtette, miért volt sikeres a Ferrari, amikor még csak mobiltelefonok jelentek meg a piacon.

Bár Rubens Barrichello utoljára 14 éve lépett pályára a Forma-1-ben, frissen megszerzett bajnoki címe a brazil NASCAR-ban ismét reflektorfénybe állította a Ferrari egykori versenyzőjét. Barrichello most nosztalgiával idézi fel azokat az időket, amikor a közösségi média még nem határozta meg a sport világát, és az F1-es élete sokkal csendesebb és kiegyensúlyozottabb volt.
A 53 éves Rubens Barrichello 1993-tól 2011-ig volt jelen az F1-es világában, és 323 rajtjával a sportág történetében a leghosszabb karrier rekordját állította fel. Azóta azonban Fernando Alonso, Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton is túlszárnyalta ezt a teljesítményt. Barrichello pályafutásának csúcsidőszaka kétségtelenül a 2000 és 2005 közötti hat év volt, amikor a Ferrari színeiben Michael Schumacher csapattársaként versenyzett. Ez a korszak a csapat dominanciájáról volt híres, hiszen Schumacher ebben az időszakban zsinórban öt világbajnoki címet nyert.
Barrichellót most a Mirror kereste meg, és bár azt mondja, Schumacherről nem szeret nyilatkozni, mert szavai "félreértelmezve jelennének meg Brazíliában", azért szívesen elmerengett azon, hogy milyenek voltak a régi idők.
A Ferrari teljesítménye egyre jobban reflektorfénybe kerül, hiszen a csapat Barrichello távozása óta csak néhány bajnoki címet tudott begyűjteni, 2008 óta pedig egyet sem, így immár a leghosszabb időszakát éli meg világbajnoki cím nélkül. Az ezredforduló körüli sikereit viszont még mindig a motorsport egyik legjobban működő gépezeteként emlegetik. Ezt a sikert a legendás pilóták mellett Jean Todt csapatvezető és Ross Brawn technikai igazgató neve is fémjelzi. Azóta azonban a Ferrari látszólag nem tudott hasonlóan harmonikus csapatot építeni, hiába cserélgette a vezetőket és igazolt világbajnok pilótákat, mint Fernando Alonso, Sebastian Vettel és idén Lewis Hamilton.
Az élet bármely területén, ahol tevékenykedünk, elengedhetetlen, hogy egy jól szervezett háttér és egy inspiráló vezető álljon a dolgok mögött. Ahogyan Barrichello is megfogalmazta, a valódi vezető nem arra kíváncsi, hogy miért nem teljesítettünk tökéletesen, hanem arra, hogy mivel támogathatná a munkánk fejlődését. Az ilyen légkör uralta azt a csapatot, ahol mindenki szenvedéllyel végezte a feladatát, ami hozzájárult a közös sikerhez.
Ross Brawn felelősségi köre viszonylag szűk volt, azonban abban a területben kiemelkedő teljesítményt nyújtott. Hasonlóan Jean Todthoz, aki szintén egyetlen célra összpontosított. A versenyzők szorgalmasan végezték el a feladataikat, és a szerelők is a megfelelő pozíciókban dolgoztak. Az aerodinamikai részleggel és a szélcsatornás tesztekkel való együttműködés folyamatosan javult, és ennek eredményeként egy igazán kiváló csapat formálódott egy fantasztikus autó köré.
Idén a Ferrari sajnos még a dobogó legfelső fokára sem tudott felállni, miközben Hamilton a szokásos sikerek helyett inkább a nehézségeivel került a figyelem középpontjába. Barrichello véleménye szerint a mai versenyzőknek sokkal bonyolultabb a helyzetük, mint annak idején, hiszen sokkal több zavaró tényezővel kell szembenézniük. Ő maga még megengedhette magának, hogy kevésbé foglalkozzon a külvilág zűrzavarával.
"Ferrari versenyzőnek lenni már akkor sem volt egyszerű, főleg a mobiltelefonok világra lépésekor. Ma viszont a közösségi média még inkább felerősíti ezt a kihívást. Én szerencsés időszakban versenyeztem, hiszen akkor még lehetőségem volt a háttérben maradni, és csak a csapatommal kommunikálni. Fontos, hogy a versenyző és a csapat tudja, mi működik és mi nem, de manapság ezeket a belső információkat túl sokan ismerik és osztják meg." – fejtette ki Barrichello.