Az Árkád, a WestEnd és a Pólus bevásárlóközpontokban található 12 étterem higiéniás állapotát alaposan megvizsgálták, és sajnálatos módon mind a 12 helyszín ellen intézkedéseket kellett hozni.


A fogyasztóvédelem súlyos higiéniai és élelmiszer-biztonsági problémákat tárt fel.

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság minden egyes vendéglátóhely ellen eljárást indított, miután alaposan ellenőrizte három pláza tizenkét vendéglátóegységét.

Az Árkádban, a WestEndben és a Pólusban végzett ellenőrzések során komoly élelmiszer-higiéniai és biztonsági problémákra derült fény. Az ellenőrök összesen 52 élelmiszert azonnali hatállyal kivontak a forgalomból. Ebből 14 termék minőségmegőrzési ideje, 16 pedig fogyaszthatósági ideje járt le, emellett 21 tétel esetében nem voltak megfelelő jelölések, így nyomon követhetőségük sem volt biztosítható. Ráadásul egy terméket helytelen fagyasztási módszerrel kezeltek, ami tovább súlyosbította a helyzetet.

A munkavállalók gyakran nem kaptak megfelelő élelmiszer-higiéniai képzést, és számos helyszínen nem tudták felmutatni érvényes egészségügyi alkalmassági igazolásukat sem. A nyersanyagok és készételek tárolása nem minden esetben történt elkülönítve, ráadásul a házhoz szállításból adódó megnövekedett árukészlet a korlátozott raktárkapacitással együtt élelmiszerbiztonsági kockázatot teremtett.

Az is kiderült, hogy a szellőzőrendszerek karbantartása nem megfelelő, de több sérült burkolatot is találtak, amely elősegítheti a kártevők megtelepedését - ez nem csak az éttermek felelőssége, hiszen az ilyen helyeken a háttérhelyiségek közös használatúak, a hulladékkezelési és kártevő-mentesítési feladatokat rendszerint a bevásárlóközpont üzemeltetője látja el. Külön kiemelte a hatóság a Pólus Centert, ahol nem volt központi tálcamosó, úgyhogy a tálcákat a konyhában vagy a zöldség-előkészítő helyiségben mosogatták.

Related posts