A turizmus terén enyhe növekedés tapasztalható Maros megyében, ahol Szováta és Marosvásárhely továbbra is kiemelkedő szerepet játszik.

Az év első öt hónapjában mérsékelt növekedés figyelhető meg a Maros megyébe látogató turisták számában a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva - derül ki a legfrissebb statisztikai adatokból, amelyeket a Maros Megyei Statisztikai Hivatal tett közzé. A vendégéjszakák száma 7%-kal emelkedett, és a látogatók átlagosan 1,7 éjszakát töltöttek el a megyében.
Szántó Lóránt, a Visit Maros Egyesület elnöke a Maszolnak kifejtette, hogy „a tendencia egyértelműen felfelé ível”, ami különösen biztató, figyelembe véve a gazdasági instabilitásokat, a turisztikai utalványrendszer módosítását, valamint a Parajdot sújtó természeti katasztrófát, amelyek egyaránt hatással voltak a belföldi turisták utazási hajlandóságára.
A legfrissebb összegzések alapján 2025 első öt hónapjában Maros megyébe 186 ezer turista érkezett, ami 12 700 fővel haladja meg a tavalyi év hasonló időszakának eredményét. Külön figyelemre méltó, hogy a külföldi látogatók száma is jelentős növekedést mutatott: több mint 20%-kal emelkedett, összesen 24 ezer külföldi turistát regisztráltak, ami 4 400 fővel több, mint az előző évben.
A külföldi turisták között a legnagyobb arányban a Moldovai Köztársaságból (23,8 százalék), Magyarországról (16 százalék), Németországból (8,7 százalék), Spanyolországból (7 százalék) és Olaszországból (6,1 százalék) érkeztek látogatók.
Szováta továbbra is a lista élén áll a vendégéjszakák számát tekintve, míg Marosvásárhelyen jegyezték a legtöbb turistát.
Arra a kérdésre, hogy a különböző fesztiválok és rendezvények mennyire járultak hozzá Marosvásárhely népszerűségéhez, Szántó Lóránt elmondta: "a város pezsgő kulturális élete mindenképp hozzájárul ehhez. Az események nemcsak a helyieknek szólnak, hanem jelentős vonzerő a látogatók számára is."
Szántó Lóránt kifejtette, hogy a Visit Maros küldetése nem a turisztikai csomagok értékesítése, hanem a térség sokszínű turisztikai lehetőségeinek bemutatása. "Nem utazási irodaként működünk, nem árusítunk csomagokat. Fő célunk, hogy népszerűsítsük a desztinációt, és hangsúlyozzuk minden egyes tájegység egyedi vonzerejét."
Marosvásárhely gazdag kulturális életét, rendezvényeit és családbarát légkörét állítják a középpontba, míg Szováta az egészségturizmus és a változatos szabadidős tevékenységek kínálatával vonzza a látogatókat. Segesvár, ezzel szemben, az épített örökség kincseivel büszkélkedik, amely a turizmus egyik fő vonzerejét jelenti. "A térségünk épített öröksége – kastélyaink és erődtemplomaink – kiemelt szerepet játszik kommunikációnkban" – emelte ki a Visit Maros vezetője.
Az elmúlt évben az egyesület kiemelt figyelmet fordított a térség gasztronómiai lehetőségeire is. "Számos gasztronómiai fesztivál van alakulóban, reméljük, hogy ezekből egyre több válik valóban minőségi, nemcsak helyi, hanem turisztikai vonzerővel is bíró eseménnyé" - fogalmazott Szántó Lóránt.