Az igazán sportos BMW modellek ezentúl karbon helyett innovatív lenrost tetővel büszkélkedhetnek.


A BMW bejelentette, hogy a jövőbeli M modellekben fokozatosan lecseréli a hagyományos szénszálas anyagokat természetes szálas kompozitokra, elsősorban lenrost alapú megoldásokra.

A döntés hátterében több éves kutatás-fejlesztés és sikeres motorsportos tesztelés áll: a technológiát már 2019-ben bevezették a Formula E-ben, majd az M4 DTM és M4 GT4 modellekben is használták. Az új anyagokat a svájci Bcomp vállalattal közösen fejlesztik, amelyben a BMW i Ventures befektetési ágon keresztül tulajdonrészt is szerzett.

A természetes rostú kompozitok előnyei között szerepel a kisebb tömeg, a fenntarthatóság, és a gyártás során jelentkező akár 40 százalékos CO₂-csökkenés, különösen az olyan alkatrészeknél, mint a tetőpanelek.

A len szálak biológiai lebomlása révén környezetbarát megoldást kínálnak a járművek életciklusának végén, szemben a hagyományos szénszálakkal. A BMW ambiciózus tervei között szerepel, hogy a Nürburgring 24 órás versenyén kipróbálja ezeket az innovatív anyagokat szélsőséges körülmények között, mielőtt szélesebb körben integrálnák őket a nagy teljesítményű utcai autók gyártásába.

Related posts