Az elektromos Dacia gyártása Kínából Szlovéniábaáthelyeződhet.


Szeretném elkerülni a kínai autókra kivetett büntetővámokat.

A Dacia megfontolja, hogy a Spring elektromos autó gyártását részben Európába telepítse, ezzel enyhítve a kínai importautókra vonatkozó vámok okozta terheket, valamint reagálva a fokozódó piaci versenyre - számol be a romániai profit.ro.

A szlovén Novo Mestóban található gyár, ahol a Renault már működtet gyártósorokat, lehetséges helyszínként merült fel. Az autók SKD (Semicomplete Knocked Down) készletekből való összeszerelése ígéretes megoldás lehet, amely során a főbb alkatrészek Kínából érkeznének, majd Európában történne meg az összeszerelésük. Ez a megközelítés nemcsak a vámok csökkentését tenné lehetővé, hanem segítene elkerülni az európai támogatási korlátozásokat is, amelyek a kínai gyártású autókra vonatkoznak.

A Renault-nak Szlovéniában van egy gyára, ahol a közelmúltig a Cliót, a Twingót, amelyből van elektromos is, a Smart ForFour-ral együtt gyártották. A terv megvalósítása azonban nem lenne azonnali, mivel a szlovéniai gyártósorokat utólag kellene átalakítani a Spring összeszereléséhez.

Közben a Daciának sürgős döntést kell hoznia a Spring jövőjéről, amely eddig jelentős szerepet játszott a Renault csoport szigorú károsanyag-kibocsátási normáinak teljesítésében. Az egyre fokozódó piaci verseny, például a Citroën e-C3 és a Fiat Panda EV érkezése, még nagyobb kihívások elé állítja az autó jövőjét.

Related posts