Megvizsgáltuk, mely vasútvonal okozta a legnagyobb kihívásokat az országban 2024 során.
A győri vasútvonal felújítása után annyira megszaporodtak a problémák, hogy a második legrosszabb helyre lépett elő, miközben a legtöbb nehézséget továbbra is az a magyar vonal gyűjtötte be, amely már öt éve folyamatosan a lista élén áll. A legrosszabb késést egy olyan vonat produkálta, amely Budapestről Ausztriába utazva kilenc és fél órát töltött az úton. Emellett a statisztikákból az is kiderül, hogy a szélsőséges időjárási viszonyok, mint a havazás vagy a nyári kánikula, milyen mértékben befolyásolták a vasúti közlekedést. És persze felmerül a kérdés: létezik-e egyáltalán olyan vonal, ahol a szolgáltatás hibátlanul működött?
A szilveszteri bulira készülődők még csak a vacsorájuk elején tartottak, a pezsgős üvegek a hűtőben vártak 2023 utolsó napján, amikor 18 óra 16 perckor a MÁV közölte, másnap hajnalban a Villányból Magyarbólyba és az onnan vissza induló vonatot nem tudják elindítani. Úgyhogy sikerült összehozni azt a bravúrt, hogy 2024 első vasúti hibája még majdnem hat órával az előtt történt meg, hogy elkezdődött volna az év. Mi pedig figyelmesen jegyzeteltünk - és ahogy az elmúlt években mindig, úgy most is elkészítettük a listát a 2024-es vasúti problémákról. (Itt olvashatják a 2020-as, a 2021-es, a 2022-es és a 2023-as történésekről szóló cikkeket.)
A szabályaink, ahogy eddig is, a következőképpen alakultak:
Az év egészére 2924,5 hibapontot osztottunk ki, 120-szal többet, mint 2023-ban. Amióta elkezdtük vezetni ezt a listát, ez a legtöbb, ráadásul évről évre nő a szám, igaz, most már nem évente nagyjából ötszázzal, mint eddig. A korábbi brutális növekedésből látszik az, hogy itt nem (csak) arról van szó, hogy a MÁV teljesítménye romlik, hanem arról is, hogy a MÁVInformnál dolgozók napról napra nagyot mennek, hogy az összes problémáról hírt adjanak. 2025-től egyébként már a Volánbusz problémáit is feltöltik egy közös felületre, jó szívvel lehet ezt ajánlani bárkinek az utazás előtt, hogy nézzen rá. És csak nagyon ritkán futnak bele olyan bakiba, mint 2024 januárjában egyszer, amikor egy leállásról szóló hírt azzal a cáfolhatatlan mondattal zártak:
"Az érintett szakaszon ragadt vonatok a várakozás végéig várakozni kényszerülnek."
Nézzük tehát, melyek voltak 2024-ben a legproblémásabb vasútvonalak.