Egy neves nemzetközi vállalat bejelentette, hogy elhagyja Magyarországot, ezzel jelentős változásokat hozva a helyi piacra.

A Tupperware vállalat évtizedeken át meghatározó szereplője volt az európai piacon, jelentős bevételeket generálva. Azonban a szigorodó környezetvédelmi szabályozások és a gyorsan változó fogyasztói igények arra késztették a céget, hogy újraértékelje és átcsoportosítsa erőforrásait. 2023-ban a népszerű élelmiszer-tároló termékek forgalmazásában a cég körülbelül 40 százalékos csökkenést tapasztalt az európai piacon, ami miatt 2024 elejétől fokozatosan visszavonul az adott régióból. A kelet-európai piacokért felelős szlovák vezető január végén bejelentette, hogy a Tupperware termékei többé nem lesznek elérhetőek Magyarországon sem - olvasható a Világgazdaság hírei között.
A Tupperware nettó árbevétele 2023-ban még 2,2 milliárd dollár körül mozgott, azonban 2024-re ez az összeg 1,75 milliárd dollárra csökkent, azaz mintegy 20 százalékkal visszaesett.
A közkedvelt, ételhordógyártó céget 1946-ban alapította Earl Tupper amerikai feltaláló az általa kifejlesztett, légmentesen záró és higiénikus műanyag élelmiszertárolók MLM-rendszerű forgalmazására. Az USA-ban az 1950-es évektől a háziasszonyok bemutató partik keretében reklámozták és jutalék ellenében forgalmazták, Magyarországon 1992-ben vált ismertté a márka. Bár a forgalom a pandémia idején fellendült az otthoni főzés miatt megnőtt, az előzetes becslések szerint 2022-ben már 18 százalékkal csökkent. A cég részvénye 2022. és 2023. között értéke 98 százalékát vesztette el és csődközeli állapotba került.