Közelít a döntő pillanat a Red Bull csapatánál: Cunoda bizonytalan abban, hogy elég jól teljesített-e ahhoz, hogy megőrizze helyét a csapatban. | M4 Sport


A döntés kulcsfontosságú pillanata már a küszöbön áll, és Cunoda Juki számára egyre sürgetőbbé válik, hogy ne maradjon le. Csak két hétvége áll rendelkezésére, hogy meggyőzze a Red Bull csapatát.

Nem nevezte még meg a Red Bull Max Verstappen 2026-os csapattársát, de Helmut Marko szerint már nem kell sokat várni erre. A csapat tanácsadója előrebocsátotta: a jövő heti Mexikói Nagydíj után összeülnek és meghozzák a döntéseiket a két csapat felállásáról.

Cunoda Juki teljesítményét nézve nem igazán állítható, hogy nyugodtan várja az igazság pillanatát. A nyári szünet óta ugyan mutatkozik némi fejlődés, és az autójával való összhangja is javult, de a pontjai még mindig kifejezetten alacsonyak. Míg Max Verstappen a második félévben már 86 pontot gyűjtött, addig neki mindössze 10 pont jutott. Legutóbb Szingapúrban pedig kiderült, hogy továbbra sem képes következetesen teljesíteni a várt szinten: az időmérőn a Q2-ben búcsúzott, és a verseny alatt sem tudott pontot szerezni.

"A szingapúri hétvégén főleg egy körön szenvedtem. A szabadedzéseken a piros zászlók kicsit megnehezítették a helyzetet. A harmadik szabadedzésen általában az egykörös teljesítménnyel foglalkozol, de még akkor is hosszú etapokat kellett menni. De még mindig abban a helyzetben vagyok, hogy próbálok megbízni az RB21-ben, és nyilván minden pálya új, még úgy is, hogy már van sok tapasztalatom az autóval" - magyarázta Cunoda Austinban.

"Voltak tanulságai a hétvégének, főleg az egykörös gumi-előkészítés. Látom, mit kellett volna jobban csinálni. Nehéz, amikor nem úgy megy egy körön, de ez is az út része, ami a jobb jövő felé visz. Ezen dolgoztam az utóbbi két versenyen, és jó tudni, hogy most már erős a hosszú etapos tempóm. Ez segít, így jobban összpontosíthatok az egy körre."

Az időmérős problémáját a gumimelegítésre vezeti vissza, ami kapcsán elmondta:

Megjegyezte, hogy Szingapúrban újra észlelhető volt a különbség az ő autója és Verstappen gépe között, mivel csak a holland pilóta élvezhette a nagyobb leszorítóerőt biztosító első szárny előnyeit. "Még nem volt alkalmam kipróbálni azt a szárnyat. Nagyon szeretném, főleg mivel úgy tűnik, hogy jelentős előrelépést hoz egy olyan pályán, ahol a kanyarok kiemelkedő fontosságúak. Az időmérőn éppen ez volt a gyengém Szingapúrban. Biztos vagyok benne, hogy az a szárny segítene rajtam. Nem tudom a pontos adatokat, de nem lehet óriási a különbség, viszont szeretném, ha az autóm jobban kezelhető lenne a kanyarokban."

Cunodát megkérdezték, hogyan értékelné a Red Bullnál nyújtott eddigi teljesítményét és az utóbbi pár hónapját. "Nyilván nem adnék tízből tizest, de javultam a hosszú etapokon, és ez fontos. Most össze kell raknom a hosszú és rövid etapokat. Van fejlődés, amivel elégedett vagyok, de az eredményekre még szükségem van. A nyári szünet óta jó az irány, mindig a Q3-ban voltam és pontot szereztem. Szingapúrban egyik sem jött össze, de itt két versenyünk lesz, szóval próbálok pontokat szerezni mindkettőn, és meglátjuk."

A kérdésre, szerinte Helmut Marko számára elég lesz-e a hosszabbításhoz, amit eddig nyújtott, bizonytalanul felelte:

Elismerte, hogy a Red Bull-os kihívás sokkal nehezebb, mint ahogy azt előzetesen elképzelte. "Nem számítottam arra, hogy ennyire meg kell dolgoznom a pontokért. Olyan nehézségekkel találkoztam, amelyekkel eddig sosem kellett szembenéznem."

Egyfajta áttörésre még mindig lát esélyt. "Jönni fog. Minden versenyen új dolgokat tanulok, és próbálom a lehető leggyorsabban optimalizálni ezeket. Nem állíthatom, hogy már egyértelműen célt értem, vagy hogy azon a szinten állok, amit Helmut elképzelt, de legalább a helyes irányba tartok."

Cunodának egyre inkább fogytán az ideje. Az austini és mexikói versenyek kulcsfontosságúak lehetnek a számára, de ő igyekszik nem túlságosan felnagyítani e hétvégék jelentőségét. "Csak szorgalmasan dolgozom. Fokozatosan építem az önbizalmamat. Bizonyos területeken úgy érzem, jelentős előrelépést tettem, most pedig a hosszú etapokra koncentrálok. Most már csak az a lényeg, hogy minden a helyére kerüljön. Ki kell hoznom magamból a legjobbat, minden versenyen a legmagasabb teljesítményt kell nyújtanom, ez a legfontosabb számomra. A többiek majd eldöntik. Én csak arra figyelek, amire hatással lehetek, többet nem tehetek. A pályán kell bizonyítanom."

A nagy nyomás szerinte nem lehet kifogás. "Az utóbbi versenyeken az autó módosításaival és az én változtatásaimmal elértünk egy szintet, amit célba vettem. Egyes pályákon meg tudtam felelni a saját elvárásaimnak, talán még túl is teljesítettem. A versenytempóm két versennyel ezelőtt sehol sem volt, az volt a legfőbb gyenge pontom. Most viszont minden értelmesebb" - állapította meg a japán.

Related posts