Lázár véleménye alapján Magyarországot komolyan kellene kezelni, hiszen az idő nem mindig a körülmények kedvező alakulására utal.
Lázár János vendégeskedett hétfő este az ATV Egyenes Beszédben, ahol arról is beszélt, hogy Magyar Péter kapcsán szerinte azt fontos megérteni, hogy az ő sikere annak a hosszan tartó következménye, hogy a Fidesz februárban hibázott.
"A Fidesz megrendült kívülről és belülről is ennek az ügynek - Novák-ügynek, kegyelmi ügynek, mindegy, hogy nevezzük - hatására" - mondta a közlekedési és építési miniszter, szerinte ennek "a 2026-os választási eredményben biztos hogy része lesz". Úgy véli, a Tisza elnökét komolyan kell venni, mert az idő és a gazdasági helyzet nem feltétlenül a kormánynak dolgozik. Hozzátette viszont azt is, hisz abban, hogy "a Fidesznél csak a Fidesz a jobb".
Félkész állapotban van az ország, ebből próbál ő politikát csinálni
- mondta Lázár Magyarral kapcsolatban, ezzel együtt szerinte "butaság, hülyeség" azt állítani, hogy ne fejlődött volna az ország, de tagadhatatlan, hogy még nincsen készen sem. Az ellenzéki politikus és a Menczer Tamás közötti múlt heti összecsapást azzal kommentálta, hogy "meg kell barátkoznia ennek az országnak azzal, hogy a politika ebbe az irányba halad".
A közlekedési minisztert arról a nemrég napvilágot látott pályázatról is megkérdezték, ami szerint a kormány 99 évre magánkezelésbe adná a budapesti főpályaudvarok környékén lévő vasúti területeket. Vitézy Dávid budapesti képviselő, volt közlekedési államtitkár hétfőn azt írta, hogy Lázár és a MÁV "évszázados ingatlanpanamára készül", a kiírás a Nyugati, a Déli, Keleti és a Kelenföldi pályaudvarral kapcsolatos ingatlanhasznosításra is vonatkozik.
"Észlelem a zajos vitát, de fontos, hogy megőrizzük a nyugalmunkat" - válaszolta Lázár, majd hozzátette, hogy a pályázat célja a magántőke bevonása, amely a két fél számára is kedvező helyzetet teremtene. Kiemelte, hogy a pályaudvarok közvagyonként fognak megmaradni, mivel az ingatlanokat nem kívánják eladni; helyette közös vállalatokat alapítanának a befektetőkkel. Lázár ígéretet tett arra, hogy a pályáztatásról minden érintett önkormányzattal és a fővárosi vezetéssel is egyeztetni fog. Az ÉKM vezetője említette, hogy a budapesti pályaudvarok mellett Debrecen és Győr is a következő lépéseken van, és a jövőben minden vasútállomásnál valamilyen formában tervezik a magántőke bevonását.
Lázár Jánoshoz érkezett egy kérdés azzal kapcsolatban, hogy az ő felügyelete alatt álló Információs Hivatal valóban megfigyelte-e az EU-s nyomozókat, akik Tiborcz István ügyében nyomozgattak. János kifejtette, hogy szerinte a történetet túlzásba vitték, ám részleteket nem oszthat meg, mert az államtitkok védelme ezt nem engedi meg. Mindazonáltal hangsúlyozta, hogy az ügyben nem történt semmiféle jogsértés.
A miniszter kiemelte, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium 11 ezer milliárd forintos beruházási tervéből sajnos 5 ezer milliárd forintnyi fejlesztést kénytelenek voltak leállítani. Ennek hátterében a befagyasztott uniós források állnak, aminek következményei jelentősen érintik a budapesti lakásberuházásokat is. Lázár hangsúlyozta, hogy a kormány továbbra is elkötelezett a lakásépítések támogatása mellett.
Lázár véleménye szerint a Fudan Egyetem projektje jelenleg háttérbe szorult, de nem tartja valószínűnek annak teljes megszüntetését. Emellett bizakodó a Diákváros jövőjét illetően is. A Rákosrendezőre tervezett mini-Dubaj beruházás kapcsán kifejtette, hogy az építkezés csak akkor valósulhat meg, ha az összhangban áll a főváros érdekeivel.