A Gubacsi híd gyalogos hídjárdáját lezárták, miután beszakadt – számolt be róla a 24.hu.

Lezárták a Gubacsi híd déli gyalogosjárdáját - adta hírül a Telex arra közleményre hivatkozva, melyet a Budapest Közút juttatott el a portálhoz. A közlemény szerint a híd járdáját a teljes hosszon megvizsgálják, a szükséges javításokat pedig előkészítik és megkezdik.
A gyalogosok közlekedése a vasút melletti északi oldalon a kerékpárúton lesz biztosítva, ahol ideiglenes gyalog-kerékpárutat alakítunk ki. A gyalogosok biztonságos átkelésének elősegítése érdekében a csepeli hídfőnél beton elemekkel védett középszigetet fogunk kialakítani. Mivel a járda használhatósága a jövőben is kérdéses, ezért sürgősen elkészítjük a középszigetnél kijelölt gyalogátkelőhely létesítésére vonatkozó terveket, és elindítjuk az engedélyeztetési folyamatot.
A lap érdeklődött az Építési és Közlekedési Minisztériumnál, de eddig nem érkezett válasz a feltett kérdésekre. Emlékeztettek arra, hogy Ágh Péter, az ÉKM államtitkára a parlamenti ülés során írásban reagált a DK-s Arató Gergely kérdésére. A fideszes politikus úgy nyilatkozott, hogy a Gubacsi híd felújításának elmaradása a brüsszeli döntéseknek tudható be, mivel szerinte a DK képviselői éppen azon munkálkodtak, hogy Magyarország ne kapja meg azokat a forrásokat, amelyekből ez a projekt megvalósulhatott volna. Ágh hozzátette, hogy a híd fejlesztésére van már elképzelés hazai forrásból is, várhatóan 2026-ra.
Lapunk tavasszal készített videót a Gubacsi hídról. Ebben bemutattuk, hogy nyikorogva vánszorognak a tehervonatok a Gubacsi hídon, amelynek állapota kritikus, de régóta nincs forrás a felújítására. Pedig ez az ország egyik legfontosabb teherszállítási útvonala, amely a csepeli Szabadkikötőt köti össze a vasúthálózattal. Márciusban Lázár János építési és közlekedési miniszter is azt ígérte, hogy jövőre megkezdődhet a rekonstrukció.
A Telex emlékeztet arra, hogy a híd állapota 2020-ra már olyan kritikus szintre jutott, hogy be kellett vezetni egy 5 kilométer/órás sebességkorlátozást, valamint egy 20 tonnás tengelyterhelés-korlátozást. Annak érdekében, hogy ezek a szabályok valóban érvényesüljenek, sebességmérő berendezéseket is telepítettek a hídra, hogy figyelemmel kísérhessék a tehervonatok áthaladásának sebességét.