Most már Szerbia is Srí Lankáról toboroz sofőröket.

Több mint tízezer hivatásos pozíció betöltetlen az országban.
Szerbiának legalább tízezer hivatásos sofőrre lenne szüksége, ugyanis a szerb sofőrök inkább külföldön keresnek munkát, míg külföldi dolgozókat nehéz találni - közölte a szerbiai közlekedésbiztonsági ügynökség az MTI szerint.
A hivatalos adatok szerint Szerbiában 175 ezer hivatásos teherautó- és buszsofőr van, a becslések szerint viszont a zavartalan munkavégzéshez legalább még tízezerre lenne szükség. A hiány csökkentése érdekében már csökkentették az ilyen típusú jogosítványhoz szükséges korhatárt - 18 évesen már lehet teherautót, 21 évesen pedig autóbuszt vezetni -, és külföldről is igyekeznek sofőröket toborozni.
A közlekedésbiztonsági ügynökség szerint gondot jelent már most is, ám a jövőben még nagyobb kihívások elé állítja majd a munkáltatókat, hogy
Szerbiában a hivatásos sofőrök átlagéletkora körülbelül 55 év, ami jelzi a szakma érettségét és tapasztaltságát az ország közlekedési rendszerében.
Ez azt jelenti, hogy ahhoz, hogy tartani lehessen a léptéket az igényekkel, évente ötezer új sofőrt kellene képezni, ennyien pedig nem jelentkeznek sofőrnek, vagy a képzés után külföldre távoznak, ahol jobb fizetés és jobb munkakörülmények várják őket - hangsúlyozta a szerbiai közszolgálati televízióban (RTS) Slobodan Karlicic, a szerbiai közlekedési ügynökség munkatársa.
A legfrissebb adatok alapján a külföldi gépkocsivezetők túlnyomó többsége Ázsiából, különösen Sri Lankáról érkezik Szerbiába.
Magyarországon az évek óta fennálló súlyos sofőrhiány továbbra is komoly problémát jelent, amelyet csupán kis mértékben mérsékeltek a tavalyi év gyenge teljesítményei a szállítmányozási és logisztikai ágazatban. Ez a helyzet valamelyest csökkentette a keresleti nyomást, de a privátszektor mellett a Volánbusz és a BKV esetében is egyre aggasztóbbá válik a sofőrhiány.