A budapesti kisföldalatti vonalának meghosszabbítása izgalmas lépés a városi közlekedés fejlesztésében. A tervezett felújítás és bővítés célja, hogy modernizálja a meglévő infrastruktúrát, miközben új állomásokat is kialakítanak, hogy a város különböző po


Előkészítési szakaszba lépett az M1 metróvonal felújítása és meghosszabbítása: konzultációt indított a BKK. A terv szerint a külső körvasútig érne a Milleniumi Földalatti Vasút, és új átszállókapcsolatok létesülnének.

A BKK nyilvános előzetes piaci konzultációt hirdetett meg a kisföldalatti modernizálására és bővítésére, ahogy azt a magyarepitok.hu is összefoglalta.

A tervezett fejlesztések célja, hogy korszerű járművek beszerzésével, a vonal mindkét irányban való meghosszabbításával, az átszállási lehetőségek javításával és a vonal akadálymentesítésével korszerűsítsük a közlekedést – tájékoztat a BKK (Budapesti Közlekedési Központ) hivatalos weboldalán.

A beruházás egyelőre még csak terv, csupán a tervezési közbeszerzésre van meg a pénz. Magukra a tervekre és az engedélyezésre, valamint a kivitelezési közbeszerzésre még nincsenek meg a források.

Az M1-es metróvonal Budapest büszkesége, hiszen 1896-ban nyitotta meg kapuit, ezzel pedig a kontinentális Európa első földalatti vasútvonalává vált. A vonal azóta már sokat fejlődött: 1973-ban meghosszabbították, majd 1987-ben felújították. Legutóbb, 2014-ben készült el a további fejlesztési és meghosszabbítási tervek, amelyek célja, hogy a budapesti közlekedést még modernebbé és hatékonyabbá tegyék.

A Millenniumi Földalatti Vasút vonalának hossza a főváros többi metró- és villamosvonalához képest rövidebb, ráadásul átszállási kapcsolatai is hiányosak. Noha az M2-es és az M3-as metróra közvetlenül át lehet róla szállni, de nem érhető el vele sem az 1-es, sem a 2-es villamos, valamint a vasút sem.

A metró környezetében nincs elegendő hely nagy P+R parkoló kialakítására, a vonal nem akadálymentesített, a rajta közlekedő szerelvények elavultak.

A BKK különböző alternatívákat elemezett a hosszabbítással kapcsolatban, és a vizsgálatok alapján a legkedvezőbb megoldásnak az M3-as autópálya bevezető szakasza mentén történő kiterjesztés bizonyult.

A meghosszabbított vonal első ütemben az autópálya szervizútja mentén haladhat majd a Kassai térig, a második ütemben a felszínen folytatódhat.

Az M1-es metró vonala a jövőben eljut a külső körvasúti állomásig. A tervezett új végállomás környékén egy tágas P+R parkoló is létesülhet, amely vonzó alternatívát nyújt a városközpontba autóval tartózkodóknak, különösen az M3-as autópályáról érkezők számára.

Related posts