Mészárosék már 30 milliárd forintot zsebeltek be a koncessziós autópályák révén.

2022 szeptemberétől 2024 decemberéig a Szíjj László és Mészáros Lőrinc által irányított MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. összesen 383 milliárd forint koncessziós díjbevételt könyvelhetett el. Ezen kívül a koncesszorhoz kapcsolódó üzemeltető és fejlesztő cégekkel közösen 30,9 milliárd forint nyereséget tudtak felmutatni.
Ennek pedig csaknem a teljes egészét, 30,5 milliárd forintot fizettek ki a tulajdonosaiknak a Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthető magántőkealapok, amelyek az MKIF tulajdonosai, írja a G7.
A hazai gyorsforgalmi úthálózat jelentős része 2022 szeptemberétől kezdve egy 35 éves koncessziós szerződés keretében kerül fejlesztésre és üzemeltetésre, amelyet Szíjj és Mészáros érdekeltségei irányítanak.
A lap információi alapján az derül ki, hogy eddig a koncessziós társaság nem támogatta a sztrádák megújítását és fejlesztését az állam részéről, hanem éppen ellenkezőleg: az állam nagyobb összegű koncessziós díjat fizetett, mint amennyibe a sztrádák üzemeltetése és felújítása került a 2022. szeptember 1-jei indulás óta a pénzügyi beszámolók szerint. Eddig komolyabb új projektekbe vagy építkezésekbe sem kezdtek bele.