Milyen áldozatokra vagyunk készek azért, hogy pénzt spóroljunk?
Az emberek 40 százaléka kizárólag rövidesen lejáró szavatosságú, ezért leárazott élelmiszert vásárol.
A romániaiak rendkívül kreatív megoldásokkal közelítik meg a pénzmegtakarítást, ahogy azt az IVox Research augusztusi felmérése is felfedi, különösen a városi lakosok körében.
A megkérdezettek körében 62 százaléknyian vízzel öblítik ki a samponos flakont, hogy a lehető legkevesebb termék kárba vesszen. Ezzel párhuzamosan, 87 százalék ugyanezen okból kifacsarja a fogkrémes tubust is. Az autótulajdonosok esetében pedig a válaszadók 72 százaléka a pénzérmés autómosókat választja, mivel ez a legköltséghatékonyabb megoldás számukra.
A hőségben az emberek 10 százaléka hajlamos túlságosan sok időt tölteni a légkondicionált irodában, míg 20 százalék inkább a plázák hűvösével igyekszik megküzdeni, hogy otthon ne terhelje a villanyszámlát. Érdekes, hogy a felmérés résztvevőinek csupán 22 százaléka dönt úgy, hogy új mosógépet vásárol, amikor a régi tönkremegy; a többség inkább a javítást választja, míg 20 százalék a saját kezébe veszi az irányítást, és az interneten keresztül próbálja megtalálni a megoldást.
Az emberek körében az öltözködési szokások meglehetősen sokszínűek. A statisztikák szerint az emberek fele, pontosan 50%, a használt ruházati üzletekben vásárol, míg a szakadt ruhadarabjaikat 10% varrja meg újra. A mozi látogatások terén is érdekes tendencia figyelhető meg: szintén 50% gondolja úgy, hogy csak akkor vásárol jegyet, ha az ár kedvezőbb, azaz akciós.
A legfrissebb adatok szerint az emberek 67%-a szívesen választ olyan élelmiszereket, amelyeknek hamarosan lejár a szavatosságuk, így kedvezményes áron juthat hozzájuk. Érdekes, hogy 40%-uk kizárólag ilyen termékeket dob a kosarába – derül ki az economica.net cikkéből. Továbbá, a válaszadók 51%-a csak és kizárólag akciós árú termékeket vásárol, míg 43% a szezon végi leárazásokra vár. Az XXL kiszerelés iránti preferencia 31%-ot, míg a csapvíz fogyasztásának takarékossági okai 35%-ot képviselnek a megkérdezettek körében.
A lakosság túlnyomó többsége visszaváltja az egyszer használatos csomagolást, csupán 13,18 százalék nem teszi ezt, mivel úgy gondolja, hogy darabonként 50 baniért nem éri meg az erőfeszítést.
A felmérés résztvevőinek 71,01%-a nyilatkozott úgy, hogy csupán a legszükségesebb termékeket szerzi be.





