MNB figyelmeztetés: Ismét felbukkantak olyan csalók, akik a Magyar Nemzeti Bank nevével élnek vissza.


A Magyar Nemzeti Bank nevében telefonáló csalók piackutatásra és bankkártyatámadásokra hivatkozva próbálnak meg értékes információkat kicsalni az emberektől.

A Magyar Nemzeti Bankot érintő, 2023 szeptemberében tapasztalt adathalász-támadások, valamint a tavaly májusi és szeptemberi újabb kísérletek után a kibercsalók újra aktivizálták magukat, ezúttal telefonos csalási kampányt indítva a jegybank nevével visszaélve. Az MNB ügyfélszolgálatához az idei év eddigi időszakában összesen 172 ügyfélbejelentés érkezett, amelyek mind a jegybank nevével való visszaélésről számoltak be.

A Magyar Nemzeti Bank legutóbbi nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy soha nem kérik el az ügyfelektől telefonon vagy elektronikus úton a bizalmas bankszámla- vagy kártyaadatokat. Amennyiben ilyen telefonhívással találkozik, célszerű pontosító kérdéseket feltenni, és ha bármilyen gyanú merül fel, érdemes azonnal megszakítani a beszélgetést, majd felvenni a kapcsolatot az MNB ügyfélszolgálatával. Különösen figyelmeztető jel lehet, ha a hívó fél sürgető vagy fenyegető hangnemben szólal meg, miután az ügyfél bizalmatlanul reagált.

Amennyiben egy ügyfél véletlenül megosztotta bizalmas azonosítóit, javasolt azonnal értesíteni a bankját, valamint a rendőrséget. Az MNB, ha tudomást szerez arról, hogy valaki visszaél a nevével, mindig büntetőfeljelentést tesz a nyomozó hatóságoknál a károsult érdekében.

Közleményükben arra is kitértek, hogy a kiberbiztonsági kockázatok megelőzésére, csökkentésére Varga Mihály jegybankelnök júniusban jelentette be az MNB öt intézkedését az online bűnőzök ellen. A jegybank emellett számos állami intézménnyel és a pénzpiac szereplőivel KiberPajzs néven közös kommunikációs és edukációs kampányt folytat, továbbá elemzi a folyamatokat, lehetséges intézkedéseket az elektronikus pénzügyi szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek támogatására, védelmére.

Related posts