Most elérkezett a pillanat, amikor véget érhet a temus édes, boldog időszaka? Az apró rendelésekről extra pénzeket húzhatnak le!


Hamarosan véget érhet a filléres Temu-csomagok özönlése Európában.

Az utóbbi évek során a hatalmas kínai online piacterek, különösen a Temu, szinte mindennapi témává váltak. Ezek a platformok villámgyorsan elárasztották az európai e-kereskedelmet, és a szakértők számos aggasztó problémát emeltek ki az agresszív terjeszkedésükkel és marketingstratégiájukkal kapcsolatban. Az Európai Unió döntéshozói is észlelték a helyzet súlyosságát, és felismerték, hogy sürgős lépésekre van szükség, hiszen a kínai óriások jelentős torzulásokat okoznak a piacon, aminek következtében számos helyi webshop működése válik lehetetlenné. Bár felmerültek javaslatok, mint például vámok és különadók bevezetése, eddig nem történt lényeges előrelépés. Most azonban úgy tűnik, hogy végre megérkezett a remény: az uniós vámreform keretében 2 eurós átalánydíjat javasolnak a 150 eurónál kisebb értékű csomagokra, amelyek jelenleg vámmentesen érkeznek az EU-ba. Hogy ennek az intézkedésnek milyen hatásai lehetnek, és hogyan profitálhatnak belőle a hazai webáruházak, erről Ujvári Adrienn webáruház-szakértővel, a webshopok fejlesztésére és üzemeltetésére specializálódott Shopmentor Kft. alapítójával beszélgettünk a legújabb podcastsorozatunkban.

A Temu úgy szórta a pénzt, mintha a holnap sosem érkezne el.

Szinte minden európai szakértő egyetértene abban, hogy a Temu jelenléte az öreg kontinens online piacán jelenlegi formájában problémás. De mi lehet az oka annak, hogy a kínai vállalat ilyen heves ellenállást váltott ki?

Nem csupán azért ártott sokat az európai és a hazai piacnak, mert elcsábította a vásárlókat a többi webáruháztól. A Temu leuralta a hirdetési piacot, és ezzel felverte a hirdetési árakat az olyan nagy felületeken, mint a Google Ads, vagy éppen a Facebook. A cég akkora tőkével érkezett, amivel megtehette, hogy féktelenül szórja a pénzt a reklámra, még akkor is, ha ez nem térült meg - hívta fel a figyelmet a webáruház-szakértő. Ujvári Adrienn arra is rávilágított, ma már némiképp alábbhagyott a Temu a féktelen költekezéssel, de mire ez a pont eljött, annyi vásárlójuk lett, hogy megőrizték a fölényt.

Related posts