Sárga matricákkal díszítik a szegedi-hódmezővásárhelyi tram-trainek orrát, bízva abban, hogy ez segít csökkenteni a balesetek számát.


A Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamosok megjelenését egy figyelemfelkeltő, élénksárga matricázással kívánjuk feldobni. Ezzel a lépéssel célunk, hogy a járművek jobban kiemelkedjenek a közúti forgalomból, ezzel hozzájárulva az ütközések és balesetek számának csökkentéséhez – áll a MÁV legfrissebb közleményében. A színesítés ötlete Horváth Csongor mérnökgyakornoktól származik, és az előzetes vizsgálatok eredményei is alátámasztják ennek hasznosságát, ami mind a MÁV, mind a közúton közlekedők számára kedvező megoldásnak ígérkezik.

A járművek orr részén, vagyis a két végén élénk sárga felületeket alkalmaznak fóliázással, hogy ezzel fokozzák a vasútvillamos szerelvények láthatóságát a városi tájban, így biztosítva, hogy még inkább kiemelkedjenek a környezetből.

Az első átmatricázott tram-train már forgalomba is állt.

A MÁV elismeri, hogy a hálózaton az indulás óta folyamatosan magas a közúti járművekkel való ütközések száma. "A vasútvillamossal való balesetek száma évről évre aggasztó mértékben nő, és sajnos ezek mögött legtöbbször a közlekedők figyelmetlensége, valamint a KRESZ szabályainak figyelmen kívül hagyása áll" – nyilatkozták. 2022-ben összesen 28 balesetet regisztráltak, amelyek közül 15 esetben anyagi kár keletkezett. 2023-ban a helyzet hasonló volt, hiszen 26 balesetből 25 esetben anyagi kár következett be. 2024-re a statisztikák szerint 17 balesetből 13 már anyagi kárt okozott.

Van azért, amire a MÁV büszke is tud lenni: "A balesetek ellenére is rendkívül megbízható a tram-train szolgáltatásunk, ugyanis a vasútvillamosok pontossága jellemzően 98% körül alakul."

Related posts