Távozó FoxPost-vezér: A webáruházak egyre inkább lemaradnak a vásárlói elvárásokhoz képest.

Bengyel Ádám, a FoxPost társalapítója és ügyvezetője decemberben még a csomagautomaták térnyeréséről és régiós tervekről nyilatkozott, ám a napokban távozott a fél éve külföldi kézbe került csomagküldő cégtől. Interjú.
Miután a FoxPost csomagautomata-szolgáltató története az eladásával regionális sikerré kerekedett, eredményes menedzsernek mondhatja magát. A látnok, aki tíz év alatt megvalósította az álmát, egy startupból épített prosperáló céget, amit gyorsítás közben adott el nemzetközi befektetőknek úgy, hogy maradt az élén, azzal a küldetéssel, hogy regionális szereplővé tegye a céget. Ehhez képest váratlan volt a hír, hogy a startupot alapító társával, Lányfalvi Péterrel együtt távoznak a cégtől. Mi történt?
A Packeta és a FoxPost egyesülése egy igazán izgalmas lépés, amely mindkét cég számára új lehetőségeket nyújt. Az együttműködés révén sikerülhet megerősíteniük piaci pozíciójukat, amely egyedül nehezen lett volna fenntartható. Bár részben jogos az a feltételezés, hogy a két vállalat versenytársként korlátozhatta egymást, valójában most egy közös jövő felé haladnak, ahol együttműködve érhetik el céljaikat.
Már régóta hangoztatjuk, hogy a piaci környezet jelentős változásokon megy keresztül. Az utolsó egy évtized során a GLS dominálta a színteret, míg a Magyar Posta (MPL) állt a második helyen. A harmadik pozíciót pedig az Express One és a DPD váltakozva foglalta el. Az új belépő, a Sprinter, szinte azonnal az ötödik helyre ugrott, míg a FoxPost, a Sameday és a Packeta követték őt. A gyorsan fejlődő szereplők néhány év alatt sikeresen felforgatták a korábbi rangsorokat.
A FoxPost és a Packeta együttműködése révén a kis csomagok házhoz szállítása és a fix átvevőhelyes (csomagautomatás, kézi átvevőpontos) megoldások terén jelentős előrelépést tettünk. Ennek köszönhetően a kiscsomag-szállítási piacon már a második helyen állunk. Célunk az indulásunk óta az volt, hogy ezt a pozíciót elérjük, és most büszkén mondhatjuk, hogy sikerült megvalósítanunk.
A startupunkat tudatosan úgy alakítottuk, hogy a jövőben eladható legyen; sosem volt célunk, hogy itt töltsük le a nyugdíjas éveinket. Tavaly a cseh konzorcium felvásárolta a FoxPostot, ami rengeteg átvilágítással és extra munkával járt. Január végén indultunk, és augusztus 28-án zártuk le az üzletet. Amikor már azt hittük, hogy a maraton végéhez érkeztünk, hirtelen jött a következő kihívás: értesítettek minket, hogy van még egy, sőt, inkább két kör, mert ez valójában egy ultramaraton. Így szeptembertől kezdve, további terhelésként, a két cég egyesítésével kapcsolatos feladatokat kellett megoldanunk.
Ez nem jelenti azt, hogy a befejezés váratlan lenne.
Ez egy mélyen belső döntési folyamat eredménye, amely akkor indult el, amikor eladtuk a vállalatot. Péterrel ezután sokat beszélgettünk a jövőnkről. Bár nagyszerű érzés volt a multinacionális cég vezetőinek lenni, el kellett döntenünk, hogy valójában multis cégvezetők vagyunk-e, vagy inkább olyan alkotók, akik az innovációra és a kreatív munkára vágynak, nem csupán a napi üzemeltetésre.