Vasseur: "Nem sikerült kihozni a legjobbat az autóból - rendkívül frusztráló hétvégénk volt" - F1VILÁG.HU
A Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur nyíltan beszélt a Szingapúri Nagydíj során tapasztalt nehézségekről, amelyeket "rendkívül frusztráló" hétvégének nevezett. A Marina Bay utcáin rendezett futamon Charles Leclerc és Lewis Hamilton a 6. és 8. helyen végeztek, ami messze elmaradt a csapat elvárásaitól. Vasseur rámutatott, hogy a gondok már a verseny kezdetén megjelentek, amikor mindkét versenyző féktúlmelegedéssel küzdött, ami jelentősen befolyásolta a teljesítményüket.
A Ferrari csapata Bakuban ismételten csalódást keltően szerepelt, de a Szingapúrra való átkeléskor még reménykedtek abban, hogy a helyzet javulni fog. Azonban az időmérő során versenyzőik nem tudtak a legjobbak között helyezkedni, és a vasárnapi futamon sem sikerült előrébb jutniuk. Ráadásul a pilóták számos kihívással néztek szembe a verseny alatt, amelyek tovább nehezítették a dolgukat.
„Már a második körben felkértük Charles-t, hogy alkalmazza a 'lift and coast' technikát” - osztotta meg Vasseur, utalva arra, hogy mindkét pilótájuk fékproblémákkal küzdött. - „Ez nem csupán annyit jelent, hogy a célegyenes végén egy kis sebességet veszítesz. A megfelelő féktáv megtalálása is kulcsfontosságú. A verseny során hol az első, hol a hátsó fék volt erősebb, így folyamatosan állítani kellett a fékegyensúlyt. Ezen a módon végül több referenciát veszítesz a vezetés során, mint amennyi előnyt a tiszta tempóból nyernél.”
A Ferrari-pilóták számára a szingapúri verseny a fékek hőmérsékletének kordában tartásáról szólt. Hamilton az utolsó körökben komoly fékhibát szenvedett el, ami miatt többször levágta a kanyarokat, így időbüntetést is kapott, és végül a nyolcadik helyre sorolták vissza.
Vasseur felfedte, hogy a verseny kezdeti fázisaiban kénytelenek voltak visszafogni a tempót, ami jelentősen befolyásolta az autó igazi teljesítményét.
"Ha a verseny 95%-át kényszerűen lassú tempóban kell teljesítened, az igencsak megterhelő" - osztotta meg véleményét. - "Szingapúrban, amikor a mezőny közepén helyezkedsz el, a fékek rendkívüli nyomás alá kerülnek. Örülhetünk, hogy végül nem estünk ki, de ez nem volt a terv része."
A csapatfőnök szerint nemcsak a futam, hanem a hétvége egésze csalódást okozott, különösen az időmérő után, ahol a Ferrari nem tudta megismételni pénteki formáját.
"Ami igazán frusztráló, hogy az utóbbi két hétvégén - Bakuban és itt - a tempónk a hétvége elején megvolt" - magyarázta. - "De nem hoztuk ki a maximumot az autóból. Tegnap a Q1-ben 1:29,7-et mentünk, és a Q3-ban is 1:29,7-et. Ez mindent elárul. A csapat és a versenyzők számára is hihetetlenül frusztráló, hogy a verseny nagy részében csak kímélni tudtuk az autót. Ennyi munkát teszünk bele, és a végén mégis hátrányból futunk."
A verseny végén Hamilton új lágy gumikon megfutotta a leggyorsabb kört, azonban Vasseur véleménye szerint ez nem tükrözte a riválisokkal való reális összehasonlítást.
"Számomra ez egy álomszerű, leggyorsabb kör volt" - fogalmazott. - "Nem álltunk azonos helyzetben. Amikor Lewis a gázpedálra lépett, a tempónk rendben volt, és az előtte haladókhoz viszonyított különbség reális volt az abroncsok állapotának fényében. De ennyi volt a dolog. Ez frusztráló, mivel amikor három kört mentünk egymás után anélkül, hogy spóroltunk volna, világossá vált, hogy a tempónk nem volt rossz."





